Gebouw en faciliteiten

De Groen van Prinstererschool zit in een mooi oud gebouw waar in de loop der jaren is verbouwd en aangebouwd. Daardoor heeft het gebouw van binnen een moderne uitstraling. Het schoolgebouw bestaat uit twee verdiepingen.

Op de benedenverdieping bevinden zich de groepen 1 t/m 5. In het midden van het gebouw is een grote hal. Deze heeft een multifunctionele functie. Het is een plek om met de hele school vieringen vorm te geven, een plek om te werken en elkaar te ontmoeten.

Op de bovenverdieping bevinden zich de groep 6 t/m 8. Daarnaast is er een grote gemeenschappelijke ruimte. Er zijn daar werkplekken voor leerlingen en een bibliotheek te vinden. Aan de gemeenschappelijke ruimte grenzen ook de RT-ruimtes en het XL-lokaal.

Het ruime schoolplein bestaat uit een groot bestraat gedeelte en in de afgelopen jaren is er een vergroeningsslag gemaakt. Op het plein zijn verschillende speelattributen te vinden, deze bevorderen sport en spel en stimuleren de sociaal-emotionele ontwikkeling.

Kinderopvangorganisatie Topkids is gesitueerd in ons gebouw. Zij bieden voorschoolse en buitenschoolse opvang aan, als ook peuterspeelzaal.